Prima pagină » România, printre ultimele țări într-un top al atractivității pentru companiile private
Stiri

România, printre ultimele țări într-un top al atractivității pentru companiile private

România ocupă locul 28 din 34 de țări EMEA într-un top al atractivității pentru companiile private

Țara noastră înregistrează cel mai bun scor dintre cele 34 de state pentru cadrul fiscal, fiind la polul opus la capitolul sănătate, conform unui studiu PwC, citat de portalul cu știri financiare Money Buzz.

România obține cel mai bun scor la capitolul cadru fiscal și de reglementare care ia în considerare nivelul principalelor trei taxe și la care ocupă primul loc între cele 34 de țări analizate. Următoarea categorie unde țara noastră punctează sus este macroeconomie, unde ocupă locul 8, în timp ce la restul categoriilor se situează în partea de jos a clasamentului

Astfel, la politici sociale, de guvernanță și mediu (ESG) ocupă locul 24, la mediul de afaceri – locul 26, tehnologie și infrastructură – locul 30, competențe și talente – locul 32, iar la sănătate publică – locul 34, ultimul loc.

Aceste poziții plasează România în a treia categorie a analizei, a statelor curs de dezvoltare, înainte de Polonia, dar după Lituania, Portugalia, Italia, Cehia, Slovenia, Rusia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria și Letonia. 

În prima categorie, a statelor lider din punct de vedere al atractivității se află Elveția, Norvegia, Marea Britanie, Germania și Suedia, iar în a doua, a statelor avansate, sunt Franța, Danemarca, Finlanda, Spania, Luxemburg, Olanda, Estonia, Irlanda, Austria, Malta și Belgia.

Care sunt punctele forte ale României pentru dezvoltarea unui business

România are una dintre cele mai rapide creșteri economice: având în vedere avansul din 2021, este preconizată o accelerare a creșterii PIB, indicator care o plasează între cele cinci economii cu cea mai rapidă creștere.

De asemenea, emisiile de CO2 pe cap de locuitor din România se numără printre cele mai scăzute cinci dintre cele 34 de țări. Un alt plus este că 68,3% din populația țării se află la vârsta activă, al doilea procent dintre teritoriile analizate.

Care sunt punctele slabe ale țării noastre

Rata inflației record, care plasează România printre țările cu cele mai mari rate ale inflației dintre cele 34 de țări analizate, este cel mai mare motiv de îngrijorare. În plus, România are una dintre cele mai mici rate ale venitului național brut pe cap de locuitor, de 12.620 dolari.

Țara noastră realizează cele mai mici cheltuieli pentru sănătatea publică și are printre rezultatele cele  mai slabe în acest domeniu comparativ cu alte state din analiză.

Decalajul dintre femei și bărbați în România este unul dintre cele mai mari dintre toate statele analizate, iar România alocă 3,1% din PIB pentru educație, având printre cele mai mici cheltuieli pentru acest domeniu.

Scorurile privind utilizarea internetului și accesul la internet în bandă largă sunt scăzute pentru România în comparație cu majoritatea celorlalte țări.

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • De ce ar trebui să investești în dezvoltarea personală și profesională a angajaților
    Dezvoltarea personală și profesională este un aspect esențial în cadrul companiilor, deoarece aduce numeroase beneficii atât angajaților, cât și organizației în sine. Investițiile în dezvoltare personală și profesională pot îmbunătăți performanța angajaților, crește satisfacția și angajamentul acestora, reduce costurile prin creșterea retentiei, contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv, Articolul De ce ar trebui […]
  • Cum să gestionezi riscul în afaceri
    Gestionarea riscurilor în afaceri este un aspect esențial pentru succesul și durabilitatea unei companii. Riscul este o parte inevitabilă a oricărei afaceri și poate apărea în diferite forme, cum ar fi riscul financiar, riscul operațional, riscul de mediu sau riscul de securitate. Prin gestionarea adecvată a acestor riscuri, o companie Articolul Cum să gestionezi riscul […]
  • Cum să-ți construiești o echipă de încredere și motivată
    Construirea unei echipe unite și motivate este esențială pentru atingerea obiectivelor de afaceri. O echipă puternică poate aduce rezultate remarcabile și poate depăși obstacolele cu succes. În acest articol, vom explora calitățile esențiale ale unui lider de echipă, crearea unui mediu de lucru pozitiv și colaborativ, încurajarea comunicării deschise și Articolul Cum să-ți construiești o […]
  • Importanța storytelling-ului în marketing și branding
    Storytelling-ul este arta de a comunica prin intermediul poveștilor. Este o tehnică veche, folosită de-a lungul timpului pentru a transmite informații, a captiva audiența și a crea conexiuni emoționale. În contextul marketingului și brandingului, storytelling-ul devine o unealtă puternică pentru a atrage și fideliza clienț Importanța storytelling-ului în marketing și Articolul Importanța storytelling-ului în marketing […]