Prima pagină » Platformele de creare magazin online – soluția ideală prin care poți începe să vinzi online în doar câteva săptămâni
Platformele de creare magazin online – soluția ideală prin care poți începe să vinzi online în doar câteva săptămâni
Technologie Utile

Platformele de creare magazin online – soluția ideală prin care poți începe să vinzi online în doar câteva săptămâni

În 2023, comerțul electronic este un domeniu care a atins cote fulminante și promite să înregistreze rezultate și mai impresionante în viitor. Asta înseamnă că orice afacere care încă nu activează și în această zonă trebuie să se mobilizeze cât mai curând dacă își dorește să rămână relevantă pe piața în care activează. Dacă te afli în această situație, însă avalanșa de informații de care te lovești te copleșește, află că primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a crea un magazin online cât mai repede și eficient este alegerea unei platforme pe care va fi realizat acesta. Descoperă care sunt principalele recomandari de platforme de e-Commerce la care ai putea apela acum pentru a-ți crea propriul magazin online!

Ce este o platformă e-Commerce?

Mulți antreprenori și-ar dori să se dezvolte și în mediul online, însă procesul din spatele creării unui magazin online pare prea complicat și costisitor. Ei bine, o platformă e-Commerce este tocmai o soluție software care facilitează întregul proces și care te pot ajuta să obții magazinul la cheie într-un timp record, totul cu minim de efort.

Câte tipuri de platforme de creare magazin online există?

De-a lungul timpului s-au dezvoltat trei mari categorii de astfel de platforme: de tip open source, SaaS și platforme custom, fiecare venind cu propriile avantaje și dezavantaje. 

Platformele de tip open source îți oferă acces la codul sursă, ceea ce îți permite să îl modifici și să îl adaptezi după propriile nevoi, fără să fii limitat la un model standard. Acest lucru este ideal în cazul în care îți dorești să personalizezi complet magazinul, atât din punct de vedere tehnic, cât și vizual, și să îl transformi într-un element de identitate puternic. Deși permite implementarea unor funcții de marketing avansate și costurile inițiale de realizare sunt relativ reduse, aceste platforme implică și tarife ascunse, generează site-uri cu mentenanță grea și securitate redusă, suportul tehnic este limitat și vor putea exista dificultăți cu hosting-ul.

Platformele SaaS (software as a service) livrează licențe software pe care să le poți accesa ulterior, oferindu-ți un magazin online la cheie care îți va permite totuși să îl personalizezi după bunul plac. Sunt furnizate în schimbul unor abonamente, ceea ce înseamnă că toate costurile sunt incluse, magazinul va fi construit în timp scurt și va beneficia de funcții de încredere în ceea ce privește securitatea, suportul, mentenanța. Sunt ușor de folosit și adaptat nevoilor proprii însă, îți oferă posibilități relativ limitate de personalizare și generează magazine simplificate.

Cea de-a treia variantă, platformele custom sunt, în esență, soluția de creare a unui magazin online de la zero utilizând limbaje de programare, fiind ideală pentru acele afaceri foarte mari care vor să aibă control asupra fiecărui aspect. Asta înseamnă că vei crea un magazin care te reprezintă în totalitate, personalizat până la ultimul detaliu, pe care îl deții în totalitate, de la cod, la baze de date. Cu toate acestea, implică cele mai ridicate costuri, având nevoie de propria echipă de web developeri, mentenanța este dificilă și s-ar putea să fii nevoit să angajezi personal extra care să se ocupe de buna funcționare a magazinului tău.

Cum alegi platforma perfectă pentru tine?

Este foarte important să identifici care sunt nevoile afacerii tale și așteptările pe care le ai de la magazinul online. În cazul în care vrei ca totul să se realizeze fără bătăi de cap, într-un timp redus, platformele SaaS precum Blugento, Zento, Shopify sau easyCart sunt alegerea ideală. Dacă îți dorești posibilități nelimitate de personalizare cu riscul unor costuri ascunse și a unor dificultăți de funcționare, platformele de tip open source te pot ajuta în acest sens. WooCommerce, Opencart sau Adobe Commerce sunt câteva dintre opțiunile disponibile. În cele din urmă, platformele custom sunt potrivite doar în cazul în care ești dispus să aloci bugete impresionante pentru a obține un magazin pe care îl deții întrutotul și care se pliază perfect pe toate cerințele tale.

Crearea unui magazin online este mai ușoară decât ai crede atunci când alegi să colaborezi cu o platformă e-Commerce de încredere!

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • De ce ar trebui să investești în dezvoltarea personală și profesională a angajaților
    Dezvoltarea personală și profesională este un aspect esențial în cadrul companiilor, deoarece aduce numeroase beneficii atât angajaților, cât și organizației în sine. Investițiile în dezvoltare personală și profesională pot îmbunătăți performanța angajaților, crește satisfacția și angajamentul acestora, reduce costurile prin creșterea retentiei, contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv, Articolul De ce ar trebui […]
  • Cum să gestionezi riscul în afaceri
    Gestionarea riscurilor în afaceri este un aspect esențial pentru succesul și durabilitatea unei companii. Riscul este o parte inevitabilă a oricărei afaceri și poate apărea în diferite forme, cum ar fi riscul financiar, riscul operațional, riscul de mediu sau riscul de securitate. Prin gestionarea adecvată a acestor riscuri, o companie Articolul Cum să gestionezi riscul […]
  • Cum să-ți construiești o echipă de încredere și motivată
    Construirea unei echipe unite și motivate este esențială pentru atingerea obiectivelor de afaceri. O echipă puternică poate aduce rezultate remarcabile și poate depăși obstacolele cu succes. În acest articol, vom explora calitățile esențiale ale unui lider de echipă, crearea unui mediu de lucru pozitiv și colaborativ, încurajarea comunicării deschise și Articolul Cum să-ți construiești o […]
  • Importanța storytelling-ului în marketing și branding
    Storytelling-ul este arta de a comunica prin intermediul poveștilor. Este o tehnică veche, folosită de-a lungul timpului pentru a transmite informații, a captiva audiența și a crea conexiuni emoționale. În contextul marketingului și brandingului, storytelling-ul devine o unealtă puternică pentru a atrage și fideliza clienț Importanța storytelling-ului în marketing și Articolul Importanța storytelling-ului în marketing […]