Prima pagină » Masini de gheata: Cât de eficiente sunt în producerea și conservarea gheții?
Utile

Masini de gheata: Cât de eficiente sunt în producerea și conservarea gheții?

Dacă lucrezi în restaurante şi în HoReCa probabil că foloseşti deja maşinile de gheaţă, nişte dispozitive eficiente pentru producerea şi conservarea gheţii. Cu mecanisme simple de funcţionare, aceste masini de gheata pentru HoReCa răcesc apa rapid cu ajutorul unui refrigerant special din sistemul de răcire.

Din perspectiva tipologiei maşinilor de gheaţă, pe piaţă avem trei tipuri: comerciale, pentru acasă şi industriale. Se folosesc diferite metode şi tehnologii pentru a se obţine cantităţi mai mari de gheaţă şi pentru a menţine gheaţă în stare solidă mai mult timp. În 24 de ore o maşină de gheaţă profesională poate produce până la 12-15 kg gheaţă şi conservarea sa sub formă de gheaţă va dura suficient de mult cât să foloseşti câteva zile gheaţa deja produsă.

Modelele profesionale pot să producă şi 100-120 kg/zi, cu capacitate de stocare de peste 40-50 kg. Dimensiunea cuburilor de gheaţă sau mărimea fulgilor de gheaţă se pot „personaliza” la majoritatea modelelor de top profesionale, industriale, comerciale.

Toate aceste masini de gheata sunt proiectate pentru a fi eficiente energetic, se utilizează doar tehnologii avansate de răcire şi de control pentru temperatura, gheaţa se produce rapid şi consumul de energie este mic.

Cum funcţionează maşina de gheaţă? Pompa de apă din componenţa sa continuă să circule apa răcit în zona pentru apă. Se vaporizează lichidul şi se evaporă la temperaturi scăzute de -10 până la -18 grade Celsius în evaporator. Apa răcită continuă să genereze condens şi să se formeze gheaţă rapid pe suprafaţa de răcire a evaporatorului la o temperatură a apei de 0 grade Celsius. Când stratul de gheaţă condensează şi are o anumită grosime intervine o valvă specială. Se elimină gheaţă în exces şi gheaţă de care avem nevoie rămâne gata de folosire.

Eficienţa unor masini de gheata depinde de mulţi factori

Avem sisteme de răcire bazate pe compresoare, evaporatoare, circuite refrigerare, componente diverse ce funcţionează în ciclu continuu pentru a extrage căldura din apă şi a o transforma rapid în gheaţă. Mai toate maşinile de gheaţă au izolaţii termice eficiente, sisteme de control pentru temperatura, la interior este mereu o temperatură scăzută, factorii externi nu pot influenţa starea în care se afla gheaţă.

În funcţie de tehnologia utilizată, de eficienţa energetică a componentelor şi de capacitatea de izolarea termică putem avea perioadă mai lungi sau mai scurte de păstrare şi conservare a apei sub formă de gheaţă. Eficienţa exactă variază, nu avem un răspuns clar în privinţa ei, depinde mult de specificaţii, de tipul de masini de gheata, de calitatea maşinii.

Viteza de producţie este importantă pentru orice maşină de gheaţă şi influenţează şi eficienţa per total. Vorbim despre o maşină de gheaţă eficientă dacă aceasta produce gheaţă rapid chiar când avem nevoie de ea, nu trebuie să aşteptăm cu orele să avem gheaţa dorită. Gheaţa congelată şi nedizolvată menţinută pentru câteva ore, zile până când nu mai avem nevoie de ea sau avem nevoie de cantităţi mai mari poate reflecta eficienţa maşinii de gheaţă.

Durabilitatea şi întreţinerea vor influenţa eficienţa maşinilor de gheaţă. Dacă avem întreţinere din când în când şi durata de viaţă lungă atunci discutăm despre masini de gheata cu eficienţă mare, ne ajută să facem şi ceva economii. Maşinile de gheaţă vor funcţiona foarte bine dacă ştim cum să avem grijă de ele şi nu le lăsăm neverificate periodic.

Îmbunătăţirea eficienţei maşinilor de gheaţă

Utilizarea şi condiţiile de mediu vor influenţa şi ele eficienţa şi capacitatea de conservare a gheţii. De la temperatura ambientală la umiditate şi alte condiţii de mediu, toate vor afecta producerea gheţii în maşină specială. Eficienţa va fi mai mare dacă avem grijă să îndepărtăm depunerile de calcar, impurităţile după fiecare folosire a maşinii de gheaţă. Calitatea apei utilizate influenţează decisiv eficienţa, mai ales dacă are conţinut ridicat de minerale şi nu este pură.

Mașini de gheață profesionale: Performanță și eficiență în producția de gheață

Cum îmbunătăţim eficienţa maşinii de gheaţă?

  • Se alege o amplasare ideală – cât mai departe de surse de căldură externă, în spaţii bine aerisite şi foarte uşor de controlat. Maşinile de gheaţă funcţionează ca un frigider sau un congelator aşa că ar fi bine să te ocupi de poziţionarea corectă cât de bine poţi;
  • Instalarea de sisteme de filtrare active – se reduc şi costurile cu energia şi este mai uşor să ai de fiecare dată gheaţă de calitate produsă rapid şi fără probleme. Sistemele de filtrare îţi garantează şi o viaţă mai lungă şi o funcţionare în parametri optimi a unor masini de gheata profesionale;
  • Programează mentenanţa cât de mai des – este cel mai bun lucru pe care îl poţi face ca să te poţi bucura de eficienta sporită şi de conservarea gheţii pe o perioadă cât mai lungă de timp. Alege de fiecare dată doar profesionişti cu experienţa dacă vrei să ai o mentenanţă executată corect şi cât mai eficient. Chiar dacă nu ai probleme majore vizibile cu maşinile de gheaţă ar fi recomandat să ai de fiecare dată mai multe mentenanţe în decurs de doi ani ca să preîntâmpini uşor orice fel de probleme viitoare.
Iulia Gheorghe

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • Diferențele dintre Site-urile de Știri și Blogurile de Știri
    Diferențele dintre Site-urile de Știri și Blogurile de Știri, și Cum Să Recunoaștem și Să Evaluăm Corectitudinea și Transparența Surselor Deși ambele își propun să furnizeze știri și informații, există diferențe semnificative între ele, care țin atât de modul lor de funcționare, cât și de tipul de conținut pe care Articolul Diferențele dintre Site-urile de […]
  • Crește vizibilitatea online cu Advertoriale SEO
    SEO advertoriale sunt o strategie eficientă de marketing online care combină elemente de publicitate și optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea constau în crearea și distribuirea de conținut plătit, care seamănă cu articolele editoriale, dar are scopul de a promova un produs, serviciu sau marcă. SEO advertorialele sunt concepute pentru Articolul Crește vizibilitatea online cu […]
  • Cum să îți optimizezi conținutul pentru Advertoriale SEO
    Advertorialul SEO este o strategie de marketing digital care combină elementele de publicitate și optimizare pentru motoarele de căutare. Acesta constă în crearea și promovarea unui conținut relevant și de calitate, care să atragă atenția publicului țintă și să îmbunătățească vizibilitatea și clasamentul în rezultatele căutării. Importanța optimizării conținutului pentru Articolul Cum să îți optimizezi […]
  • Etica în afaceri: Construirea unei companii cu principii solide
    Etica în afaceri este un subiect de mare importanță în lumea afacerilor de astăzi. Cu toții am auzit despre companii care au fost implicate în scandaluri etice și care și-au pierdut reputația și încrederea clienților. De aceea, este esențial să ne concentrăm asupra construirii unei companii cu principii solide și Articolul Etica în afaceri: Construirea […]