Prima pagină » Se infiinteaza „Observatorul laptelui si al produselor lactate” la nivelul MADR
Stiri

Se infiinteaza „Observatorul laptelui si al produselor lactate” la nivelul MADR


Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a elaborat normele metodologice de aplicare a Legii laptelui și a produselor lactate nr. 307/2022, precum și a Ghidului de definiții și termeni folosiți în industria laptelui.  

Așadar, s-a dat „undă verde” înființării Observatorului laptelui și al produselor lactate la nivelul MADR, structură ce are ca obiective colectarea, prelucrarea, centralizarea datelor și informațiilor referitoare la piața laptelui și a produselor lactate, respectiv cele cu privire la exploatațiile de vaci de lapte, bivolițe, oi și capre, efectivele de animale, cantitățile de lapte, prețul laptelui crud materie primă, al laptelui comercializat și al produselor lactate, precum și al costurilor de producție.

Observatorul laptelui și al produselor lactate este organismul de legătură cu Observatorul pieței laptelui din Uniunea Europeană, în vederea implementării mecanismelor organizațiilor comune de piață, care constituie și gestionează baza de date a sectorului lapte și produse lactate, în vederea elaborării măsurilor de piață prin întocmirea lunară a rapoartelor punctuale și/sau generale.

Furnizorii de date pentru mecanismul de piață denumit Observatorul laptelui și al produselor lactate sunt:

  • Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA);
  • Agenția Națională Pentru Zootehnie „Prof.Dr.G.K. Constantinescu” (ANZ);
  • Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură (APIA);
  • Autoritatea Vamală Română;
  • Direcțiile pentru agricultură județene;
  • Operatorii economici din sectorul laptelui și a produselor lactate înregistrate/autorizate sanitar veterinar.

De asemenea, prin acest proiect de hotărâre a Guvernului se aprobă Ghidul de definiții și termeni folosiți în industria laptelui și constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor, care se aplica de către reprezentanți ai autorităților cu atribuții în domeniu, după cum urmează:

a) Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor;

b) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;

c) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Direcția Generală Control, Antifraudă și Inspecții

În contextul dat, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale informează că asigură confidențialitatea datelor și informațiilor individuale, prin adoptarea de măsuri administrative, organizatorice şi tehnice de protejare, prevenire a accesului, difuzării, înstrăinării şi distrugerii neautorizate a acestora.

Mai multe detalii despre acest proiect pot fi găsite aici: https://madr.ro/proiecte-de-acte-normative.html

foto:ziare.com

Articolul Se infiinteaza „Observatorul laptelui si al produselor lactate” la nivelul MADR a aparut prima data pe Prahova Business – Despre afaceri. Zi de zi – Primul cotidian online de afaceri din Prahova.


Source link

Stirea Zilei

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • Diferențele dintre Site-urile de Știri și Blogurile de Știri
    Diferențele dintre Site-urile de Știri și Blogurile de Știri, și Cum Să Recunoaștem și Să Evaluăm Corectitudinea și Transparența Surselor Deși ambele își propun să furnizeze știri și informații, există diferențe semnificative între ele, care țin atât de modul lor de funcționare, cât și de tipul de conținut pe care Articolul Diferențele dintre Site-urile de […]
  • Crește vizibilitatea online cu Advertoriale SEO
    SEO advertoriale sunt o strategie eficientă de marketing online care combină elemente de publicitate și optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea constau în crearea și distribuirea de conținut plătit, care seamănă cu articolele editoriale, dar are scopul de a promova un produs, serviciu sau marcă. SEO advertorialele sunt concepute pentru Articolul Crește vizibilitatea online cu […]
  • Cum să îți optimizezi conținutul pentru Advertoriale SEO
    Advertorialul SEO este o strategie de marketing digital care combină elementele de publicitate și optimizare pentru motoarele de căutare. Acesta constă în crearea și promovarea unui conținut relevant și de calitate, care să atragă atenția publicului țintă și să îmbunătățească vizibilitatea și clasamentul în rezultatele căutării. Importanța optimizării conținutului pentru Articolul Cum să îți optimizezi […]
  • Etica în afaceri: Construirea unei companii cu principii solide
    Etica în afaceri este un subiect de mare importanță în lumea afacerilor de astăzi. Cu toții am auzit despre companii care au fost implicate în scandaluri etice și care și-au pierdut reputația și încrederea clienților. De aceea, este esențial să ne concentrăm asupra construirii unei companii cu principii solide și Articolul Etica în afaceri: Construirea […]