Deja stii prea bine ca website-ul tau are nevoie de optimizare SEO, indiferent de ceea ce faci online. Chiar daca acesta este legat de unul dintre hobby-urile tale, vizibilitatea acestuia este garantata de calitatea optimizarilor de tip SEO realizate la nivelul website-ului.
Apoi, daca website-ul este legat de afacerea pe care o gestionezi, este clar ca ai vrea sa beneficiezi de un tip de promovare care iti poate oferi, in mod constant, trafic organic (neplatit). Chiar daca Google sau Facebook Ads sunt unelte puternice de promovare, nimic nu se compara cu o strategie puternica SEO.
Traficul de tip organic este principala sursa de trafic a website-ului tau
Chiar daca un ad poate avea un reach imens, traficul realizat din acesta rar poate depasi traficul de tip organic bazat pe optimizare SEO realizata ca la carte. Apoi, o crestere semnificativa a traficului organic ofera credibilitate website-ului afacerii tale.
Este de la sine inteles ca Google va considera site-ul tau important si vital pentru utilizatori daca acestia din urma il viziteaza in numar foarte mare si totodata petrec mult timp pe paginile acestuia.
Optimizarea SEO te ajuta sa-ti intelegi clientii si utilizatorii
Dupa cum probabil bine stii, actiunile de optimizare SEO nu inseamna sa incerci din rasputeri sa-l multumesti pe domnul Google. Din moment ce Google ia in calcul aspectele care ajuta utilizatorul, atunci este clar ca optimizarea SEO trebuie sa urmareasca multumirea utilizatorului.
Astfel, daca realizezi SEO pentru utilizator si nu pentru motorul de cautare, atunci vei ajunge sa iti intelegi mai bine utilizatorii si clientii. De exemplu, o mica sesiune de cercetare privind un cuvant cheie principal te poate duce la cuvinte cheie secundare care iti arata faptul ca produselor/serviciilor tale le lipseste ceva!
SEO este si va fi mereu eficient din punct de vedere al costurilor
Serviciile de optimizare SEO sunt considerate fie ieftine, fie scumpe. Niciuna dintre aceste afirmatii nu se aplica in totalitate – de ce? Pentru ca exista mai multe costuri atunci cand vine vorba de acest domeniu. Mai exact, trebuie sa iei in calcul costul fix al serviciilor oferite (al angajarii specialistilor SEO), dar si costul necesar promovarii in mediul online (prin intermediul eventualelor articole de presa si a altor strategii de imbogatire a profilului de backlinks).
Primul cost este fix si influentat de agentia sau specialistul alaturi de care colaborezi. Al doilea cost, in schimb, este influentat de… suma pe care esti dispus sa o cheltui pentru promovare.
O mare parte din procesul de optimizare SEO este reprezentata de construirea unei strategii/retele de linkuri care trimit catre site-ul tau, acestea avand rolul de a imbunatati credibilitatea acestuia. Fie prin articole de presa si guest posts, fie folosind alte metode, acest tip de promovare nu ar trebui sa fie omis.
In final, da, trebuie sa te chinui cu acest aspect al promovarii in mediul online. Din fericire, o parte din SEO poate fi invatata si aplicata si pe cont propriu. Conceptele acestui domeniu nu sunt atat de greu de inteles. Pe de alta parte, pentru optimizare SEO eficienta si completa, poti apela oricand la experti in domeniu, precum agentia de marketing digital The Markers – all-in pentru tine si pentru afacerea ta!