Cea mai de folos îmbunătățire a performanței pe care o puteți aduce bicicletei nu este un set mai ușor de roți sau un upgrade electronic. De fapt, nu este deloc ceva costisitor – nu trebuie să vă coste mai mult de ceva timp și, poate, la fel de puțin cât ați cheltui pe o pompa de umflat rotile.
Este presiunea în pneurile bicicletei. Dacă nu acordați atenție umflarii, cantitatea de aer din anvelopele bicicletei este probabil nu numai că nu este ideală, ci și suficient de greșită pentru a provoca scăderi excesive de performanță și confort. Iată sfaturile de top ale experților pentru a găsi presiunea perfectă în anvelope pentru bicicletă.
Pompeaza!
Presiunea adecvată a anvelopelor ii permite bicicletei tale să se rotească rapid, să circule fără probleme și să evite penele. Anvelopele înguste necesită mai multă presiune a aerului decât cele late: anvelopele de sosea necesită de obicei 65 până la 95 psi, anvelopele pentru mountain bike, 15 până la 25 psi; și anvelope de ciclocross, 25 până la 40 psi.
În trecut, pentru a vă găsi presiunea ideală, era recomandat să începeți la mijlocul acestor intervale, apoi să luați în considerare greutatea corporală și să experimentați mergând mai sus sau mai jos, până când găsiți o presiune care funcționează.
Dar pe măsură ce cercetările asupra presiunii în anvelope au crescut odată cu apariția anvelopelor fără cameră (tubeless) în ultimii câțiva ani, cunoștințele noastre despre presiunea în cauciucuri au devenit mai complexe, la fel și formulele pentru a ajunge la acel număr magic al presiunii. Astăzi, recomandarea noastră este să săriți peste jocul de ghicire și să mergeți direct la un calculator reputat de presiune în anvelope.
Aceste calculatoare vă vor cere câteva informații de bază, cum ar fi greutatea combinată cu bicicleta și echipamentul, lățimea măsurată a anvelopei, diametrul roții, tipul de anvelopă și suprafața pe care călătoriți. Apoi, vor afisa o recomandare de presiune în anvelope pe baza datelor oferite.
Sfaturi utile
Nu depășiți presiunea recomandată de producător în anvelope, care sunt enumerate atât pe peretele lateral, cât și pe jante. Dacă există o discrepanță între cele două, vă recomandăm să mergeți cu numărul mai mic.
Verificați regulat presiunea în anvelopele bicicletei
Anvelopele scapa aer, în timp. Aerul se pierde din toate anvelopele, de la doar câțiva psi pe săptămână până la scăderi drastice peste noapte. Și rata de pierdere crește odată cu presiunea și ca reacție la factori externi, cum ar fi temperaturile mai scăzute. Unii verifică presiunea în anvelope înainte de fiecare plimbare, alții o dată pe săptămână. Lucrul important este să dezvolți și să păstrezi un obicei al controalelor regulate și al umflarii care funcționează pentru tine – dacă nu o faci, probabil că presiunea ta este greșită în cea mai mare parte a timpului.
Găsiți punctul potrivit
Presiunea în anvelope nu este o chestie de setare și uitare. Înțelepciunea tradițională spune că o presiune mai mare în anvelope este egală cu o rezistență mai mică la rulare, deoarece, pe o suprafață netedă, anvelopele dure se flexează mai puțin și creează o zonă de contact mai mică. Dar niciun drum nu este perfect neted. Anvelopele pentru biciclete umflate corespunzător se conformează loviturilor și absorb șocurile. Anvelopele supraumflate pentru bicicletă transmit impacturi către om, ceea ce sacrifică viteza și confortul de rulare.
Pe un asfalt nou, cauciucurile tale s-ar putea simți grozav la 100 psi, dar pe un drum accidentat, s-ar putea rula mai repede la 90 psi. În condiții umede, poate doriți să rulați cu 5 – 10 psi mai puțin decât de obicei pentru o tracțiune îmbunătățită. Și dacă sunteți un ciclist montan care merge până la capătul traseului, rețineți că, în timp ce bicicleta se rostogolește lin pe drum cu 40 psi, s-ar putea să se simtă mai bine pe singletrack la 20 psi.
Nu umflați excesiv
Mai mult nu este întotdeauna mai bine. Prejudecata generală este aproape întotdeauna de a supraumfla. Presiunea maximă afișată pe peretele lateral este, în general, prea mare – în plus, nu ia în considerare niciun factor care influențează presiunea în anvelope, cum ar fi dimensiunea riderului și terenul. Mai ales dacă ați trecut recent la anvelope mai late , sunteți pe cale să porniți într-o călătorie plină de viraje și întoarceri, doriți să vă reduceți presiunea.
Atenție la pompa de podea
Dacă umflați anvelopele cu o pompă de podea, probabil că indicatorul nu este atât de precis. Manometrele pompei de podea măsoară presiunea la manometru, așa că măsoară presiunea aerului din interiorul pompei, nu a anvelopei. Iar calitatea manometrului variază – poate fi oprită cu câțiva psi sau până la 10 până la 15 psi.
Comanda de aici un set nou de anvelope de bicicleta, de la zeci de branduri de renume!