Prima pagină » NOI CONTRACTE SEMNATE, pentru investitii de 23,46 MILIOANE DE EURO din programul „Romania Atractiva”: Ruta Manastirilor, Ruta Bisericilor de lemn si Ruta Sf Ladislau
Stiri

NOI CONTRACTE SEMNATE, pentru investitii de 23,46 MILIOANE DE EURO din programul „Romania Atractiva”: Ruta Manastirilor, Ruta Bisericilor de lemn si Ruta Sf Ladislau

Joi, 20 octombrie, la sediul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, ministrul Marcel Boloș a semnat 18 noi contracte care vizează restaurarea unor obiective de patrimoniu incluse în 3 rute din cadrul Programului ”România atractivă”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

La eveniment au participat secretarul de stat Csilla Hegedüs, secretarul de stat Bogdan Simcea, subsecretarul de stat Doina Iacoban, alături de președintele Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur, Ladányi László, deputat de Harghita, Lucian Trufin, senator de Botoșani, precum și reprezentanți ai autorităților locale și ai lăcașelor de cult beneficiare ale investițiilor.

„Cele 12 rute turistice și culturale pe care le finanțăm prin componenta 11 a PNRR pun în valoare acea Românie profundă și autentică de care suntem mândri, parte a patrimoniului cultural european. Semnăm astăzi contractele de finanțare pentru ruta Mănăstirilor, ruta Bisericilor de lemn și ruta Sfântului Ladislau, care înseamnă investiții de peste 23 de milioane de euro pentru restaurarea unor obiective de patrimoniu și promovarea acestora într-un mod integrat, în rute cultural-turistice care să atragă vizitatori din țară și din străinătate. Am încredere că parteneriatul pe care l-am construit cu autoritățile locale și cu reprezentanții cultelor va adăuga valoare acestor investiții, în beneficiul comunităților locale și al României”, a precizat ministrul Boloș.

„Toate aceste bijuterii ale patrimoniului cultural vor fi parte a rutelor cultural-turistice din programul „România Atractivă”. Prin astfel de investiții și prin promovarea patrimoniului cultural al României, ne dorim să atragem turiști din toată lumea, care pe lângă faptul că admiră valorile noastre să contribuie la dezvoltarea localităților și la crearea de noi locuri de muncă”, a transmis secretarul de stat Csilla Hegedüs.

„Toate aceste obiective ne ajută să menținem viu un mod străvechi de viaţă ce ne definește originile. Nu doar că răspund unei nevoi spirituale a credincioşilor, dar vor deveni adevărați vectori turistici. Semnarea de astăzi ne arată că banii europeni pot fi un sustinător important al patrimoniului cultural și sunt convins că va avea ca efecte colaterale promovarea localităților beneficiare și dezvoltarea de noi modele antreprenoriale în jurul obiectivelor care vor fi modernizate”, a transmis secretarul de stat Bogdan Simcea.

Prin contractele semnate astăzi vor fi finanțate:

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei: 11,52 milioane euro

Mănăstirile din Moldova reprezintă un element extrem de valoros și atractiv al patrimoniului cultural național, având o arhitectură specifică, cu fresce unice și picturi murale deosebite. Investițiile vizează restaurarea și promovarea celor mai reprezentative mănăstiri din Moldova, între care Mănăstirea Arbore, Mănăstirea Slatina sau Mănăstirea ”Sf. Trei Ierahi” din Iași.

Ruta bisericilor de lemn: 3,54 milioane euro

Bisericile de lemn din România sunt un patrimoniu prețios pe plan național și mondial. Aceste biserici au atins un nivel înalt al expresiei culturale printr-o bogăție, varietate și un rafinament remarcabil al lucrului în lemn, dar și prin coagularea unor adevărate centre culturale în decursul multor veacuri, în așezămintele monahale constituite în jurul lor.  Investițiile vizează restaurarea a zece biserici de lemn din județele Mehedinți, Suceava, Vrancea, Neamț, Iași și Botoșani și înființarea unei rute care să le promoveze.

Ruta Sfântul Ladislau: 8,40 milioane euro

Ruta Sfântul Ladislau merge pe urmele regelui cavaler Sfântul Ladislau, prezent în memoria culturală prin legende, povești și pelerinaje. Moștenirea sa se compune din obiective de patrimoniu construit care vor fi restaurate cu sprijinul investițiilor din PNRR, locuri legendare și arii naturale excepționale pe care acest proiect le integrează într-o rută turistică legată de cultul regelui cavaler pentru a atrage vizitatorii interesați. Sunt finanțate obiective culturale și turistice din județele Covasna, Harghita și Bihor.

Prin Componenta 11 – Turism și cultură din Planul Național de Redresare și Reziliență al României sunt alocate peste 100 milioane euro pentru promovarea a 12 rute turistice și culturale din România:

  • Ruta castelelor – 30 de obiective promovate, 5 castele restaurate;
  • Ruta curiilor din Transilvania – 25 de obiective promovate, 5 curii restaurate;
  • Ruta culelor – 15 obiective promovate, 5 cule restaurate;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 de obiective promovate;
  • Ruta bisericilor fortificate – 20 de obiective promovate;
  • Ruta bisericilor de lemn – 30 de obiective promovate, 10 biserici restaurate;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 30 de obiective promovate, 5 mănăstiri restaurate;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 de obiective promovate, 5 obiective restaurate;
  • Ruta castrelor romane – 20 de obiective promovate, 5 castre restaurate;
  • Ruta cetăților – 30 de obiective promovate, 5 cetăți restaurate;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 30 de obiective promovate, 30 de obiective restaurate (gospodării);
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 20 de obiective promovate, 150 de case tradiționale restaurate din cele 20 de sate cu arhitectură tradițională.

Contractele de finanțare pentru primele 3 rute culturale și turistice: ruta castrelor, ruta castelelor și ruta cetăților, în valoare totală de 45 de milioane de euro au fost semnate în cursul zilei de ieri.

Componenta 11 – Turism și Cultură din PNRR, prin care sunt finanțate aceste investiții, dispune de o alocare totală de 449 milioane de euro.

Articolul NOI CONTRACTE SEMNATE, pentru investitii de 23,46 MILIOANE DE EURO din programul „Romania Atractiva”: Ruta Manastirilor, Ruta Bisericilor de lemn si Ruta Sf Ladislau apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.


Source link

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • De ce ar trebui să investești în dezvoltarea personală și profesională a angajaților
    Dezvoltarea personală și profesională este un aspect esențial în cadrul companiilor, deoarece aduce numeroase beneficii atât angajaților, cât și organizației în sine. Investițiile în dezvoltare personală și profesională pot îmbunătăți performanța angajaților, crește satisfacția și angajamentul acestora, reduce costurile prin creșterea retentiei, contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv, Articolul De ce ar trebui […]
  • Cum să gestionezi riscul în afaceri
    Gestionarea riscurilor în afaceri este un aspect esențial pentru succesul și durabilitatea unei companii. Riscul este o parte inevitabilă a oricărei afaceri și poate apărea în diferite forme, cum ar fi riscul financiar, riscul operațional, riscul de mediu sau riscul de securitate. Prin gestionarea adecvată a acestor riscuri, o companie Articolul Cum să gestionezi riscul […]
  • Cum să-ți construiești o echipă de încredere și motivată
    Construirea unei echipe unite și motivate este esențială pentru atingerea obiectivelor de afaceri. O echipă puternică poate aduce rezultate remarcabile și poate depăși obstacolele cu succes. În acest articol, vom explora calitățile esențiale ale unui lider de echipă, crearea unui mediu de lucru pozitiv și colaborativ, încurajarea comunicării deschise și Articolul Cum să-ți construiești o […]
  • Importanța storytelling-ului în marketing și branding
    Storytelling-ul este arta de a comunica prin intermediul poveștilor. Este o tehnică veche, folosită de-a lungul timpului pentru a transmite informații, a captiva audiența și a crea conexiuni emoționale. În contextul marketingului și brandingului, storytelling-ul devine o unealtă puternică pentru a atrage și fideliza clienț Importanța storytelling-ului în marketing și Articolul Importanța storytelling-ului în marketing […]