Prima pagină » Cum să crești traficul organic către site-ul tău folosind tehnici SEO avansate?
Technologie

Cum să crești traficul organic către site-ul tău folosind tehnici SEO avansate?

Traficul organic este cel care va aduce cei mai mulţi clienţi pe site şi tot el este cel care îţi va oferi şi un ranking mai bun în SERP, te va ajuta să ajungi la cât mai mulţi potenţiali clienţi într-un timp mai scurt. Creşterea traficului organic către site-ul tău poate fi făcută foarte simplu apelând la tehnici SEO avansate.

Spre deosebire de cele clasice, obişnuite, tehnicile SEO avansate îşi propun să aducă un trafic organic real fără a afecta alte optimizări şi apelând la strategii şi principii complexe ce depăşesc tot ce se întâmplă într-o implementare a tehnicilor SEO de bază. 

Care ar fi aceste tehnici SEO avansate pentru traficul organic de calitate pe site?

  • Studiază paginile web ale competiţiei, cele care au cel mai mare trafic – foloseşte Organic Research de la Semrush, introdu URL-ul competitorilor şi dă un Search. După care mergi la Pages şi vezi toate paginile din site în funcţie de traficul lor. Tot în acelaşi tool vei vedea şi detalii despre posibilii competitori, vezi şi ce fac ei legat de cuvinte cheie, trafic organic estimat sau PPC. Mergi şi pe paginile analizate şi vezi dacă sunt efecte vizuale, dacă ai conţinut mai lung sau mai scurt, ce structură au;
  • Analiza „decalajului” de la nivelul cuvintelor cheie prezente la competiţia directă – identifici cuvintele cheie pentru care nu ai un ranking bun sau nu îl ai deloc, dar competiţia reuşeşte cumva să se descurce cu ele. Foloseşte instrumente de tip Keyword Gap şi de acolo poţi să vezi uşor ce cuvinte cheie ar trebui să ai şi tu ca să fii cu un pas în faţă competiţiei tale, ce „goluri” ai de umplut ca să obţii trafic organic foarte bun;
  • Găseşte şi „fură” backlink-uri cu probleme de la competiţie – foloseşte un tool de tip Backlink Analytics şi analizează tot ce ţine de link-uri externe şi site-uri ce trimit spre competitori. Aşa ştii la ce site-uri să apelezi şi tu ca să ai backlink-uri de calitate;
  • Foloseşte link-uri interne ca să ai pagina 2 din ranking mult mai bună – găseşti paginile web ale site-ului tău şi link-urile lor care sunt prezente pe pagina 2 de ranking Google. Ca să îţi fie mai simplu foloseşte şi tool SEOquake;
  • Scapă de link-urile toxice – ele îţi afectează tot ce ţine de ranking, de traficul organic şi reputaţia într-un final. Link-urile toxice sunt eliminate rapid cu instrumente on-line speciale care le detectează ca să nu pierzi timp căutându-le prin tot site-ul;
Domina motorul de căutare cu strategii SEO eficiente

Alte sfaturi importante pentru optimizare site-ului

  • Utilizează Digital PR-ul ca să obţii backlink-uri cu autoritate bună 

Scrie comunicate de presă bine optimizate SEO, creează conţinut de calitate cu puţine cuvinte cheie, foloseşte PR-ul reactiv, fii tu sursa de informaţii.

  • Transformă menţiunile brandului tău în link-uri 

De multe ori se menţionează în multe locuri brandul tău, dar nu apare şi link către site şi nu este bine deloc. Foloseşte un tool de tipul Media Monitoring ca să găseşti toate menţiunile despre tine şi despre brand şi încearcă să obţii backlink-uri pentru ele.

  • Gândeşte-te la conţinut de suport pentru a arăta expertiza într-un subiect 

Folosește clusterele de subiecte, grupuri de pagini care sunt legate între ele şi acoperă un întreg subiect. Alegi subiectele pentru clustere, nu cuvintele cheie, cauţi cuvinte cheie relevante pentru subiectele din clustere, le aplici, faci şi o hartă pentru clustere, cum vor arăta legate între ele şi poţi să le scrii şi să le publici.

  • Optimizează pentru People Also Ask 

Google le va oferi celor care caută ceva şi alte întrebări legate de căutarea originală şi răspunsuri rapide cu link către site-urile unde este mai multă informaţie. O optimizare pentru PAA va aduce lead-uri ce vor creşte CTR-ul, vei avea site-ul mai sus în SERP, vizibilitatea brandului se va îmbunătăţi. Oferă răspunsuri în stil dicţionar la început de articol, foloseşte listele cu numere, puncte, foloseşte întrebări în subtitluri.

  • Optimizează site-ul pentru Image SEO 

Ai nevoie de optimizarea imaginilor ca să atragi şi mai mult trafic organic pe site. Foloseşte descrieri clare la numele de fişiere, adaugă atributul ALT mereu, compresează imaginile ca să se încarce mai repede, creează un sitemap image, adaugă date structurate la nivel de imagini.

Ce trebuie să faci pentru un CTR organic mai bun?

Foloseşte mereu testarea PPC pentru un CTR organic mai bun. Este nevoie şi de optimizări pentru click-urile primite. Ai ranking mai bun dacă ai CTR mai mare. Testezi title tag-uri, meta descrieri, testezi însă organic. Schimbă aceşti parametri şi vezi ce se întâmplă. Alege să faci teste pe paginile care au performanțe bune, dar care ar avea nevoie de un boost.

  • Optimizează pentru Core Web Vitals 

Google foloseşte astfel de parametri ca să măsoare experienţa generală oferită de un site. Se verifică timpul de încărcare LCP, FID-ul, cât timp ia unei pagini să devină interactivă, CLS-ul, schimbările vizuale neaşteptate. Se face un audit şi se observa care sunt parametrii ce vor trebui optimizaţi.

  • Creează cât mai mult conţinut video optimizat SEO pentru site 

Vei avea trafic organic mai bun dacă încerci să integrezi şi filmulețe optimizate SEO ca să ai de fiecare dată cât mai mulţi utilizatori deveniţi clienţi după ce îţi descoperă site-ul.

  • Optimizează site-ul şi conţinutul lui pentru Featured Snippets

Featured Snippets le vezi chiar sub reclamele de pe Google, site-urile promovate din partea de sus din SERP. Ele încearcă să răspundă la întrebări şi să aducă informaţii şi site-uri relevante în faţă. Putem avea conţinut text, cu bullets sau numere şi tabele. Începe să optimizezi conţinutul site-ului în aşa fel încât să poată fi integrat uşor în Featured Snippets. Foloseşte instrumente de la Google şi de la alte site-uri ca să le testezi şi să le poţi obţine foarte uşor.

  • Optimizează pentru căutări vocale 

Ai nevoie de cuvinte cheie long-tail, de un aspect „conversaţional” al conţinutului, de texte bine scrise şi gândite pentru a putea fi preluată informaţia odată ce se realizează o căutare vocală. Răspunde în texte la întrebări clare, simple, în mod natural şi conversaţional, păstrează un ton conversaţional pentru texte şi optimizează SEO în funcţie de caracteristicile căutărilor vocale. Subtitlurile să fie cu întrebări şi cuvinte cheie relevante ca să fie mai simplu de preluat conţinutul important la o căutare vocală.