Prima pagină » Capitala covoarelor, in miezul Ardealului: Cisnadie. Ce imparat i-a vizitat pe celebrii mestesugari?
Stiri

Capitala covoarelor, in miezul Ardealului: Cisnadie. Ce imparat i-a vizitat pe celebrii mestesugari?

Aflate de la dl Claudiu Alexandru Ciucă- O POVESTE VIE care merită să întreacă vremurile:

În urma desfiinţării breslelor (1872) se impune înfiinţarea in 1873 a „Asociaţiei postăvarilor din Cisnădie”, sub o conducere unică a celor 400 de postăvari existenţi la acea dată, având ca semnatari pe chiar fondatorii primelor întreprinderi textile cisnădiene.   

Cea mai veche fabrică, fabrica „Union”, fondată în 1873 intr-o clădire veche, pune în funcţiune primele cadre, selfactoare şi războaie mecanice de ţesut (1880). In 1930 se transformă în asociaţie pe acţiuni, având o filatură cu 1170 de fuse, 26 războaie, vopsitorie, spălătorie totul complet mecanizat.

1911 se fondează fabrica „Gundisch Simonis” urmând apoi fabricile „Transilvania” şi „Dacia”.

Între 1924-1930 iau fiinţă o serie de fabrici cu specific covoare „Meta”, „Persia” şi „Silezia”, în care lucrau in 1930 un număr de 212 muncitori.

Demn de luat în seamă, în acest context- până la 1918 au funcționat la Cisnădie nu mai puțin de 24 de întreprinderi cu profil textil.

 În 1948, localitatea a căpătat statutul de oraș.

Trebuie știut, însă că în documente sunt atestate următoarele repere: 1530-1910, postavul „Halina” este cunoscut şi căutat pe pieţele acelor timpuri; 1580, folosirea roţii de tors; 1616, dreptul de a exporta postavurile; 1634, existau 216 postăvari; 1848, introducerea maşinii de tors; 1799-1823, sunt semnalate acţiuni violente ale piuarilor sădeni contra postăvarilor cisnădieni; 1828, piuarii sub conducerea lui Ioan Barbu şi Ioan Simtion, pornesc cu sape, seceri şi ciomege contra postăvarilor; Împăratul Francisc I (Francisc I al Austriei a fost împărat al Sfântului Imperiu Roman de Națiune Germană (1792-1806), rege al Ungariei și al Boemiei (1792-1835) și împărat al Austriei (1804-1835). În această calitate a participat la coalițiile antinapoleoniene, fiind unul din întemeietorii Sfintei Alianțe. El a vizitat orașul Sibiu și împrejurinile în septembrie 1817, împreună cu soția sa, împărăteasa Carolina Augusta, cu acel prilej fiind realizat iluminatul stradal al orașului) îi vizitează pe meşteşugarii cisnădieni.

foto: Facebook

Articolul Capitala covoarelor, in miezul Ardealului: Cisnadie. Ce imparat i-a vizitat pe celebrii mestesugari? apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.


Source link

implant dentar
Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • De ce ar trebui să investești în dezvoltarea personală și profesională a angajaților
    Dezvoltarea personală și profesională este un aspect esențial în cadrul companiilor, deoarece aduce numeroase beneficii atât angajaților, cât și organizației în sine. Investițiile în dezvoltare personală și profesională pot îmbunătăți performanța angajaților, crește satisfacția și angajamentul acestora, reduce costurile prin creșterea retentiei, contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv, Articolul De ce ar trebui […]
  • Cum să gestionezi riscul în afaceri
    Gestionarea riscurilor în afaceri este un aspect esențial pentru succesul și durabilitatea unei companii. Riscul este o parte inevitabilă a oricărei afaceri și poate apărea în diferite forme, cum ar fi riscul financiar, riscul operațional, riscul de mediu sau riscul de securitate. Prin gestionarea adecvată a acestor riscuri, o companie Articolul Cum să gestionezi riscul […]
  • Cum să-ți construiești o echipă de încredere și motivată
    Construirea unei echipe unite și motivate este esențială pentru atingerea obiectivelor de afaceri. O echipă puternică poate aduce rezultate remarcabile și poate depăși obstacolele cu succes. În acest articol, vom explora calitățile esențiale ale unui lider de echipă, crearea unui mediu de lucru pozitiv și colaborativ, încurajarea comunicării deschise și Articolul Cum să-ți construiești o […]
  • Importanța storytelling-ului în marketing și branding
    Storytelling-ul este arta de a comunica prin intermediul poveștilor. Este o tehnică veche, folosită de-a lungul timpului pentru a transmite informații, a captiva audiența și a crea conexiuni emoționale. În contextul marketingului și brandingului, storytelling-ul devine o unealtă puternică pentru a atrage și fideliza clienț Importanța storytelling-ului în marketing și Articolul Importanța storytelling-ului în marketing […]