Prima pagină » ASE a conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa lui Alain Juppé, membru al Consiliului Constituțional francez, fost prim ministru al Franței
Stiri

ASE a conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa lui Alain Juppé, membru al Consiliului Constituțional francez, fost prim ministru al Franței

Academia de Studii Economice din București a conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa domnului Alain Juppé, în semn de apreciere față de meritele sale de excepție în Franța și Europa. Ceremonia a avut loc în contextul manifestărilor prilejuite de marcarea celor 111 ani de la înființarea Academiei de Studii Economice din București.
Parcursul profesional și politic al domnului Alain Juppé evidențiază calitățile de leadership și diplomație la toate nivelurile: prim-ministru al Franței între 1995-1997, ministru al afacerilor externe (1993-1995), ministru delegat pentru buget, ministru de stat, membru al Parlamentului European și deputat în Parlamentul Franței, viceprimar al Parisului și primar al orașului Bordeaux. De la începutul carierei profesionale ca inspector de finanțe, până în prezent în calitate de membru al Consiliului Constituțional, domnul Alain Juppé a fost un susținător al reformelor și a militat pentru respectarea dreptului constituțional și a dreptului internațional.
Cu o experiență de peste 50 de ani în diplomație și în administrația publică, la nivel local, național și european, domnul Alain Juppé s-a remarcat prin devotamentul și comportamentul său conciliant. A fost unul dintre cei mai fervenți și devotați susținători ai principiilor democratice și un aprig contestatar al extremismului.
Domnul Alain Juppé contribuie într-un mod impecabil la definirea rolului României în Europa, fiind printre figurile europene marcante care au susținut clar, direct și fără ezitare proiectul aderării țării noastre la Uniunea Europeană și apoi la spațiul Schengen. La Domnia Sa este de remarcat eleganța cu care întotdeauna a abordat problematica Schengen într-o manieră amicală, calmă și corectă, subliniind că „nu există ambiguitate, pentru noi, România are vocația de a adera la spațiul Schengen de îndată ce sunt îndeplinite toate condițiile acestei aderări și o susținem în acest sens.” Domnul Alain Juppé a avut în centrul preocupărilor sale rolul și locul României în Europa, în cadrul Uniunii Europene, evidențiind, ori de câte ori a avut ocazia, eforturile considerabile pe care țara noastră le-a realizat pentru îndeplinirea condițiilor de aderare (în domeniul funcționării justiției, controlul frontierelor externe ale UE), apoi în cazul aderării la spațiul Schengen, punctând deopotrivă participarea activă a României în cadrul forurilor europene.
O abordare modernă caracterizează reformele promovate de Alain Juppé și în domeniul educației. „Misiunea fundamentală a sistemului de învățământ este aceea de a forma judecata și de a face din copiii noștri cetățeni liberi”, remarca Alain Juppé, care a plasat tinerii și profesorii în centrul reformelor pentru un sistem de învățământ modern și performant. Domnia Sa a propus: o mai mare autonomie pentru unitățile de învățământ; ajustarea programelor școlare; investiția în formarea profesională și dezvoltarea tehnologică la cele mai înalte standarde; reforma ciclurilor universitare; trecerea de la cofinanțare la „coresponsabilitate”.

Academia de Studii Economice din București este onorată să confere domnului Alain Juppé titlul de Doctor Honoris Causa în semn de recunoaștere a excelenței științifice și profesionale în promovarea responsabilității comune de a susține democrația și drepturile omului în Franța, în Europa și în întreaga lume. La ceremonia de decernare au participat Excelența Sa, domnul Nicolas Warnery, Ambasadorul Republicii Franceze în România, alți reprezentanți ai corpului diplomatic acreditat la București, ai mediului de afaceri, alte oficialități ale statului român.

Articolul ASE a conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa lui Alain Juppé, membru al Consiliului Constituțional francez, fost prim ministru al Franței apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.


Source link

Stirea Zilei

Servicii DDD, deratizare, dezinsectie, dezinfectie

Curs Valutar

RSS Eurodeal Business Club

  • Cum să Utilizezi Tehnologia pentru a Îmbunătăți Experiența de Învățare
    Tehnologia a devenit un element esențial în educație, transformând modul în care elevii și studenții interacționează cu informația și cu profesorii lor. Această revoluție digitală a adus cu sine o serie de instrumente și resurse care facilitează procesul de învățare, făcându-l mai accesibil și mai eficient. De la platformele de învățare online la aplicațiile mobile, […]
  • Dezvoltarea Abilităților de Comunicare pentru Studenți și Profesioniști
    Abilitățile de comunicare sunt fundamentale în orice mediu, dar devin cu atât mai esențiale în contextul academic și profesional. În mediul academic, comunicarea eficientă facilitează transferul de cunoștințe între profesori și studenți, contribuind la o învățare mai profundă și mai interactivă. De asemenea, abilitățile de comunicare sunt cruciale pentru colaborarea în cadrul proiectelor de cercetare, […]
  • Cum să Te Pregătești pentru Examenele din Cursurile de Calificare
    Pregătirea pentru examenele din cursurile de calificare este un proces esențial care poate influența semnificativ parcursul profesional al unui individ. Aceste examene nu sunt doar o simplă formalitate, ci reprezintă o evaluare a cunoștințelor și abilităților acumulate pe parcursul studiilor. O pregătire temeinică nu doar că ajută la obținerea unor rezultate bune, dar contribuie și […]
  • Cele Mai Bune Practici pentru Luarea Notițelor în Cursuri și Prelegeri
    Luarea notițelor în timpul cursurilor și prelegerilor reprezintă un aspect esențial al procesului educațional, având un impact semnificativ asupra modului în care elevii și studenții își asimilează informațiile. Această practică nu doar că facilitează reținerea informațiilor, dar și ajută la organizarea gândurilor și la clarificarea conceptelor complexe. Într-o lume în care informația este abundentă, abilitatea […]